Cronica: Manualul micului terorist. Capitolul I


Cred în puterea exemplului și în logica minții omenești. Credința mea a suferit prima fisură pe seama tramvaiului 6. Șasele era în anii 50 o legendă a transportului în comun timișorean. Oricând erai crezut dacă te scuzai explicând că ai întârziat fiindcă ai avut proasta inspirație să vii cu șasele. Șasele mai era și tramvaiul cu care trebuia să ajung la școală, în Piața Lahovary, care pe urmă s-a numit Nicolae Bălcescu și acum nu mai știu cum se numește. Ar trebui să deschid doar Google Maps ca să aflu, dar nu mă interesează, fiindcă în amintirile mele tot Piața Lahovary rămâne. De acele tramvaie, vopsite în galben și roșu, zgomotoase și greoaie se leagă prima fractură a încrederii mele în lumea adulților. În anii 50 (e cazul să spun de fiecare dată „secolul trecut”?) nu era obiceiul să conduci copiii la și de la școală. Contactul cu transportul în comun devenea în context un rit inițiatic. Reclamația, acest fir roșu al lumii adulților, n-a întârziat să apară. Elevul Diaconescu întârzia sistematic de la prima oră. Nedumerire acasă, du unde copilul Diaconescu pleca devreme. Suspiciuni. Ce face derbedeul de nu ajunge la școală? Misiune pedagogică: mamă în urmărire. Proces verbal: copilul, (cu înclinații radicale), transpunea ad literam învățătura: să lași persoanele mai în vârstă să urce înaintea ta în tramvai. Toate persoanele vizibile erau mai în vârstă decât mine. Așa că eu ajungeam să mă urc în al treilea sau patrulea tramvai. Mama nu a avut cum să explice unui copil de 8 ani că învățăturile au o limită rezonabilă până la acre se aplică. Problema a rămas nedecisă iar încrederea mea în lumea adulților nu a mai fost refăcută niciodată.

Lasă un răspuns

