Cronica: Gogea amintește de Marx, eu de Brecht


Am citit [http://vasilegogea.wordpress.com/2013/05/09/achtung-europa/] și nu pot să nu-mi amintesc de Brecht, Bertolt Brecht. Cine a fost până la urmă Karl Marx? Nu a fost nici șef de stat, nici cap de biserică nici judecător suprem. Nu a dispus nici de putere armată, nici de finanțe. Dacă un om poate influența destinele celorlalți prin ideile sale, înseamnă cî aceste idei au întâlnit un teren fertil. Înseamnă că personajul providențial a spus [scris] ce gândeau și ceilalți, altfel nu l-ar fi urmat. De la poemul la care m-am gândit [http://www.die-linke.de/partei/dokumente/programmderparteidielinke/bertoltbrechtfrageneineslesendenarbeiters/] la întrebarea noastră tradițională: „măi, de ce m-ați lăsat să mă-mbăt?” sunt și nu sunt ani lumină. Eu cred că e doar o chestiune de interpretare.

4 gânduri despre „Cronica: Gogea amintește de Marx, eu de Brecht

  1. E adevarat ca nimeni nu devine cunoscut ori puternic prin el inusi. E nevoie de ajutorul si recunoasterea anonimilor care stau drept soclu. De cate ori se intampla ceva, sunt multi altii responsabili, care stau in urma si sustin niste idei.
    Europa are probleme. Toata lumea, de cand lumea, a avut probleme, mereu actualizate. Difera doar plasarea lor in timp si in cadrul istoric, geografic, economic si politic.

    Apreciază

Lasă un răspuns

