Cronica: „Monarhia salvează România”? Dar România? De ce nu se salvează singură?


Idei pe marginea dezbaterii despre monarhie, pe Transilvania Live:

Dacă ar fi cazul, România ar salva monarhia? Răspunsul meu: nu. România de azi probbail ar reuși să compromită (și) monarhia.

Nu am înțeles niciodată nevoia de personalități istorice providențiale.

Nu am crezut niciodată că am dus-o prost din cauza lui Ceaușescu sau a altora. Nu pot gândi astfel. O duc prost din cauza mea. Dacă aș duce-o bine, ar fi la fel. Nu accept ideea că dacă aș duce-o bine ar trebui să-i mulțumesc cuiva pentru asta.

Îl cred pe Goethe, care a scris: „Dacă nu pot să fiu urmașul cuiva, mă străduiesc să fiu predecesorul.”

 

16 gânduri despre „Cronica: „Monarhia salvează România”? Dar România? De ce nu se salvează singură?

  1. Ai dreptate. Romanii au nevoie mereu sa fie ajutati, protajati, salvati. Salvarea si reusita lor si-o pun mereu in mainile altora. Nimeni nu te ajuta ori slveaza iar daca face asta, nu o face gratuit. E ceva ce noi nu vrem sa intelegem. Scriu de o vreme despre turci. Descoper lucruri interesante si mai ales cat de falsa e istoria noastra, cate minciuni ni s-au servit in cartile de istorie. Ce-mi place la turci, e mandria si curajul lor de a-si hotari destinul singuri, insa participarea alaturi de aliati in Primul Razboi Mondial, i-a dus la pierderea unei mari parti din tara lor si la terminarea Imperiului Otoman. Cu toate acestea, pana si nemtii, care sunt o natiune cu radacini „razboinice”, le-au cunoscut meritele si au inceput sa incheie tratate de colaborare de la inceputul secolului douazeci.

    Apreciază

      1. acesta e un alt adevar. La un moment dat discutam despre ardeleni, cat de grozavi sunt si cum duc economia inainte. Chiar invocam un slogan:” sunt mandrul ca sunt ardelean”. Printre citittorii mei sunt si moldoveni, olteni, munteni. Si unul mi-a atras atentia elegant in legatura cu sentimentul de superioritate al ardelenilor. Mi-a fost rusine. Sunt mandra ca sunt ardeleanca si acum, dar inainte de toate sunt romanca, oriunde as fi. Am scris apoi o postare „Eu nu am sa ma satur niciodata de Romania”.

        Apreciază

      2. cred că ne săturăm în orice moment de noi, familie, țară… asta înseamnă că e nevoie de un efort pentru a face ceva mai bun – din păcate azi înțelegem prin „m-am săturat” că urmează să plec altundeva… eu nu-i pot înțelege pe românii stabiliți în străinătate, poate fiindcă sunt doar pe jumătate român 🙂

        Apreciază

      3. Sunt in strainatate de doi ani dar nu ma simt stabilita aici. Problema este ca dupa ce locuiesti o vreme in afara tarii, esti legat sufleteste de ambele tari. Nu te mai poti decide. Mereu te intorci cu gandul ori cu sufletul acolo unde nu locuiesti. Asta e o dezradacinare.

        Apreciază

      4. am trăit această dramă, chiar dacă în alt fel, fiind pe jumătate român și pe jumătate neamț, simțind uneori că eram și român și neamț iar alteori că nu eram nici român. nici neamț – motiv pentru care m-am făcut profesor de engleză 🙂

        Apreciază

      5. nu a fost o soluție – nici nu știu dacă această soluție există – doar cu timpul mi-am dat seama că nu prea am stofă pentru altceva decât pentru a fi român, deoarece am trăit în România 🙂

        Apreciază

      6. Ei, aici sta raspunsul. In ceea ce ai spus. Eu am trai o vree intr-o comunitate de turci, in Germania. Toti, cei care nu erau nascuti in Germania, aveau nostalgia tarii lor, desi locuiau aici de o viata. Nu se considera nemti dar nici nu mai sunt ei turcii aceia care au plecat in urma cu zeci de ani de acasa.

        Apreciază

  2. Nu stiu daca monarhia salveaza Romania, insa cel putin ar simplifica politica romaneasca. Ar disparea o institutie ravnita de politicieni si care in ultimii 8 ani cel putin s-a transformat intr-un mar al discordiei. Ar aparea o alta institutie, Casa Regala, insa odata ce am accepta-o, reprezentativitatea Romaniei ar fi asigurata de persoane care sunt predestinate si formate pentru acest lucru. Oricum, indiferent de forma de guvernare, salvarea vine prin educatie si munca, cum ne pozitionam ca romani la acest lucru este discutabil, nu sunt in masura sa extrapolez acest lucru, poate daca am invata si lucra mai mult am duce-o mai bine. Legat de invatatura l-am avut profesor pe Zorin Diaconescu, insa nu am invatat mare lucru, asta exclusiv din vina mea, am regretat acest lucru in perioada facultatii cand am invatat singur. Dar sa ies din praful amintirilor,.. Daca s-ar face un referendum legat de monarhie, raspunsul meu ar fi DA.

    Apreciază

    1. probabil și al meu ar fi tot da – cât despre succesele mele didactice, nu mă îndoiesc că sunt sublime, adică lipsesc cu desăvârșire 🙂 – singura consolare: cel puțin nu am stricat mare lucru 🙂

      Apreciază

  3. Daca lumea ar fi stiut ca engleza va face deosebire intre cine stie sa-si faca cont pe facebook, yahoo, gmail, linked, ca vom sarbatori Valentine’s Day, Halloween si vom da like si share, vom face subscribe si accept, vom cancela sau bifa I agree sunt convins ca lucrurile ar fi fost altfel. Si din partea elevilor si din partea profesorilor de engleza care ar fi fost cei mai „cool”.

    Apreciază

Lasă un răspuns

