Cronica: la lansările de carte să nu te duci cu sacul


Mai bine mă opresc aici.
Consider că e frumos să mergi la o lansare de carte. Ar fi trist să se afle acolo doar autorul şi editorul. Trist şi nepoliticos.
Autorul a muncit pentru carte şi nu-l aşteaptă altă răsplată decât nişte datorii.
Ar mai fi vorbitorii. Aşa se obişnuieşte. Mă rog. Celebra noastră tradiţie.
Eu unul, neînsemnatul şi neobrăzatul, aş prefera să-l ascult pe autor citind câteva pagini din noua sa carte.
Fii cuminte, Diaconescule şi stai la locul tău.

14 gânduri despre „Cronica: la lansările de carte să nu te duci cu sacul

  1. Update 2: Până la urmă am ieşit câştigat, m-am ales cu o carte frumoasă pe care abia aştept să o citesc. În data de 17.05.2013 12:40, „Zorin Diaconescu” a scris:

    > Update: uneori se spun şi chestiuni cu miez. Deci, încă nu e chiar totul > pierdut. > În data de 17.05.2013 12:39, „CRONICA REZERVISTULUI” <

    Apreciază

  2. Daca ai stat locului, ai primit o carte. Imagineaza-ti o lansare de carte fara vorbitori si invitati. Doar autorul si inca vreo doua- trei persoane. Am trecut printr-o asemenea experienta pe care nu as vrea sa o mai repet, never-ever. 🙂 Redactorul sef, un tip educat, om fin, de cultura, imi propune ca ziarul pe care il conduceam, sa organizeze o lansare de carte, a trei autori. La inceput, privesc cu suspiciune, pentru ca in momentul acela, nu aveam cum sa ma ocup de eveniment. Se ofera el. „Lasa totul in seama mea. O sa fii multumita. Am vorbit deja cu primarul si toate sunt rezolvate”. Timpul era scurt, dar nu era o mare filozofie. Nu mi-am facut probleme. Si ne prezentam la lansarea de carte. Eu, colegul, inca vreo trei persoane, autorii, Radu Saplacan, ca sa prezinte lucrarilor celor trei, un cunoscut scriitor clujean. In sfarsit. Si ajungem la Casa de Cultura. Si asteptam…nu mai vine nimeni. 🙂 Organizarea colegului si a primarului care il stilul sau binecunoscut l-a aburit si mintit. Redactorul sef, nefiind localnic, s-a lasat dus de nas de aburelile si minciunile primarului. Evident, marea mea greseala a fost ca nu am verificat „organizarea” lui si l-am lasat pe redactorul sef cu organizarea supriza. Surpriza a fost. La sfasit, Radu, mi-a tras si un perdaf: ” Gabriela, daca ai vrut sa ne vezi, de ce nu ai venit tu la Cluj? Nu mai ne inghesuiam noi in masina, sa venim pana aici. ” 🙂 Deci, a fost o lansare de carte, de neuitat.

    Apreciază

      1. Stiu ca il cunosti. Mie mi-a fost profesor de filozofie in liceu. Un om deosebit. Stilul ii e inconfundabil dar intamplarea cred ca a ramas de pomina. 🙂 Asa ca, daca te mai duci la lansari de carte, gandeste-te ca intotdeauna se poate mai rau. 🙂

        Apreciază

Lasă un răspuns

