“Nu mă cunoşti, mă duc în nebunie, nu am nimic de pierdut” (5)


“Nu mă cunoşti, mă duc în nebunie, nu am nimic de pierdut” (5).

Urmăresc cu interes crescînd blogul lui Laszlo Alexandru. Cazul descris, exotic și burlesc, ar fi o sursă de glume într-o societate echilibrată. La noi există o epidemie de dezechilibre care pune sub semnul întrebării logica existenței însăși, context în care mie îmi piere zâmbetul de pe buze. Ne-am încurcat într-o tranziție care a degenerat în derapaj și se poate sfârși prin prăbușire. Cu atât mai mult mă încântă reacții de genul celei de mai sus, care demonstrează că mai există insule de rezistență la tabloidizare și aculturalitate, vezi modul în care M.A. a încercat dislocarea „Tribunei” – faptele sunt descrise cu acribie de Laszlo Alexandru.

Văd o legătură organică dintre fenomenul „Tribunei” și „blamarea” publică a OTV urmată imediat de proliferarea stilului și metodelor diaconesciene în mai toate televiziunile, mai puțin cea publică, care știm că nu se simte prea bine. În context, „Tribuna” este o excepție fericită, cu un public consecvent care nu a acceptat alterarea conținutului revistei, care se manifestă și cere revenirea la normalitate.

„Tribuna” însă este – (în momentul de față corect e „a fost”) – o revistă de cultură cu cititori selecți. În cazul televiziunilor, reacția publicului majoritar (vezi rating-ul) a fost și rămâne pe dos: cu încântare, milioane de telespectatori urmăresc delirul de fiecare seară de pe „micul ecran”, rămînînd în același timp insensibili la informațiile zilei, accesibile doar dacă urmărești posturile străine.

(Mai am o nedumerire: de ce și-o fi ales M.A. tocmai „Tribuna”, când cu limbajul și ideile sale îl așteaptă o carieră strălucită la oricare din televiziunile „de știri”?)

Mă declar înspăimântat de orizontul problematic al europenilor, reflectat de mediile de pe continent, în comparație cu „problemele” românești: ce a mâncat Becali la pușcărie sau de ce divorțează Udrea? Ce pot scrie observatorii despre situația din România, urmărind temele din media? E o mare diferență între a avea -și- presă tabloidă și a avea – doar – presă tabloidă!

Lasă un răspuns

