Salvăm Roșia Montană; după aceea mergem la culcare?


Română: Cărpeniș, județul Alba, sat aparținăto...
Română: Cărpeniș, județul Alba, sat aparținător de Roșia Montană. Biserica de zid. Foto: Alexandru Baboș, iulie 2007. (Photo credit: Wikipedia)

Mărturisesc: sunt de acord să salvăm Roșia Montană. Doresc să contribui la salvarea întregii Românii, dacă se poate, nu doar a Roșiei Montane. Am făcut și eu ce am putut, am dat cîte un like, un share. Cam atît. Nu sunt genul care zbiară și se îmbulzește cu jandarmii pe stradă. Nu cred că sunt fricos. Mi se pare lipsit de fair-play să-l tot provoc pe omul acela în uniformă în speranța că-mi trage una cînd e si camera video pe mine, ca să ajung erou. Pe scurtatură ca să zic așa. Fară ani de muncă, fără sacrificii, doar omul potrivit la locul potrivit în momentul potrivit.

În iarna 2011/2012 eram la București și am văzut manifestațiile de aproape. Mi-au făcut o impresie foarte proastă. Da, înjurati-mă de mamă, bagați-vă ce vreti si unde vreți, blocati-mă de pe rețele și trimiteți-mi mailuri cu amenințari, scrieți pe toate gardurile că mă plătesc americanii, canadienii sau mai știu eu cine – mie acele manifestații mi-au făcut o impresie proastă. Vă spun și de ce, Oamenii care strigau, care dădeau tonul, nu-mi inspirau nici un fel de încredere. Nu făceau impresia unor oameni dedicati unei cauze. Eu vedeam doar niste mardeiași cu simbrie. De ce? Nu pot să vă aduc probe, era un sentiment al omului care s-a născut într-un oraș industrial într-un cartier nu tocmai elegant, unde bătăile între copii erau la ordinea zilei și unde îți petreceai adolescența în gașcă ceea ce înemna că ascultai orbește de șef. Multi manifestanți din Piața Universității îmi aminteau de copilărie si adelescență, doar că erau mai periculoși. N-aș fi intrat intre ei decît dacă nu aș fi avut încotro și atunci mi-aș fi păzit spatele, fiindcă eroii străzii lovesc întotdeauna mișeleste, asta știu din experiență.

În 2012 a căzut guvernul Boc, apoi MRU și am avut treabă cu suspendarea. Manifestațiile s-au mai linistit, s-au retras în cluburi si pe net. În primavară vor fi alegeri, manifestațiile sunt din nou la știrile din prime-time. Oare de ce această coincidență cu momentele electorale? Întreb, doar intreb.

Să zicem că salvăm în cele din urmă Roșia Montană. Dispare RMGC, dispare și Chevronul. România ramîne la fel de saracă și coruptă. E adevarat că nici Gold Corpora’ion si nici exploatarea gazelor de sist nu lichidează nici sărăcia, nici corupția. De aceea întrebarea din titlu, după Roșia Montană mergem la culcare, sau ne apucam să salvam și România?

3 gânduri despre „Salvăm Roșia Montană; după aceea mergem la culcare?

Lasă un răspuns

