Cum am descoperit că oamenii refuză să trăiască


Nu a fost nici simplu, nici uşor. Am avut de-a face cu 3 adversari redutabili: naţiunea, religia şi politica. De obicei părinţii îţi spun să nu te joci cu ei şi au motivele lor întemeiate. Părinţii se tem pentru tine, de aceea sunt vulnerabili. Le-am preluat teama şi m-am trezit captiv în celulă, fiindcă locul cel mai sigur de pe planetă e o puşcărie. M-am născut şi cu un handicap: părinţii mei au fost de naţionalităţi şi religii diferite. Cum poţi alege între mama şi tatăl tău? De loc. Aşa am fost nevoit să descopăr că merge şi fără. Nu e uşor. Nimic nu e uşor şi bun în acelaşi timp. Am scăpat de vorbitorii în numele naţiunii, pe care nu era chip să-i contrazici, fiindcă intrai în conflict cu naţiunea însăşi. Normal că nu ai cum să-i întrebi cine i-a făcut purtătorii de cuvînt ai naţiunii – la această întrebare te alegi doar cu înjurături. Cu popii e mai greu. ei sunt mai bine şcoliţi. Dar cu timpul înveţi să te uiţi la ceea ce fac, nu la ceea ce spun. Aşa mi-am dat seama că mă pot descurca şi fără ei. Nu ştiu ce ar face ei fără enoriaşi, dar nu e treaba mea, n-am vrut niciodată să mă fac popă. Cu politica era să mă încurc la bătrîneţe, pînă cînd mi-am dat seama că nu pot gîndi: noi avem întotdeauna dreptate. Dreptatea nu aparţine cuiva, n-are sedii şi nu se votează. Adevărul există sau nu. Restul e dorinţă de putere. Mie preţul puterii mi s-a părut mult prea mare. Nu merită.

Bănuiesc întrebarea: bine, dar ce te faci fără naţiune, religie, politică? Răspunsul meu: trăiesc, trăiesc liber. Nici libertatea nu e gratuită, dar merită.

6 gânduri despre „Cum am descoperit că oamenii refuză să trăiască

  1. @”Nici libertatea nu e gratuită, dar merită.” – absolut adevarat si exact… se spune ca doar gândurile si imaginatia (ne) sunt libere… înclin sa cred c-asa-i! 🙂

    multumesc pentru popasurile dvs la locu’ meu de joaca, salutari toulousene însorite, sanatate si-o saptamâna optimista… amicalement, Mélanie NB

    Apreciază

      1. you don’t need to be sorry, Sir ‘cause we can communicate and dialogue in Romanian, O.K. 😉
        SPER si vreau sa cred ca stapânesc înca destul de onorabil româna, desi folosesc engleza si franceza intensiv – de… câteva decenii! sanatate si gânduri senine… 🙂

        Apreciază

Lasă un răspuns

