Jocul perlelor de sticlă


Decît să faci un lucru prost, mai bine nu-l faci de loc. Pentru unii asta înseamnă extremism, incapacitate de adaptare, autism,…

Fals.

E doar lenea, superficialitatea şi dorinţa de a „scăpa ieftin” cu principiul „merge şi aşa” care ne îndeamnă să acceptăm orice, fiindcă „nu se poate” altfel.

Greşit. Se poate.

Am citit ieri pînă m-am plictisit postări şi comentarii despre rezultatele alegerilor (procente, combinaţii, speculaţii, pronosticuri,…) şi despre atitudinea votanţilor („implicaţi” vs. „leneşi”, etc).

N-am citit nici un cuvînt despre ofertă. Prin ofertă înţeleg proiectul sau proiecţia României în context european, că doar despre asta a fost vorba. Nici măcar despre euroregiunile, despre care se făcea atîta vorbire cu un an în urmă nu a mai scos nimeni nici un cuvînt. Poate alţii au Alzheimer, eu (încă) nu am.

Suntem în continuare de acord cu o „Europă cu 2 viteze” – adică ăia care se tem de nomazii noştri şi noi care suntem fericiţi dacă o dată pe an se spune şi o vorbă bună despre noi?

Linişte.

Cît timp vom fi în situaţia celor cărora li se pun condiţii fără ca noi, la rîndul nostru să avem vreo obiecţie ?

Subiect tabu.

Nici măcar nu am asistat la o confruntare între euroentuziaşti şi eurosceptici – mi se pare mie, sau chiar nu avem aşa ceva?

Noi am ţinut-o cu ridicolele noastre frecuşuri tabloide, că ce-a zis Ponta şi ce-a zis Băsescu, ce declară Crin şi ce declară Udrea. Astea sunt temele europene pentru care ar fi trebuit să ies duminică la vot?

Iar dacă am stat acasă (ca orice om normal), asta înseamnă că nu m-am implicat, că n-am folosit sfîntul drept de vot democratic şi nu mi-am făcut datoria de român? Doamnelor şi domnilor – şi ridicolul are limite, dincolo de care devine grotesc şi o ia rapid spre absurd.

N-o lungesc. Consider că am avut tot dreptul să stau acasă, să boicotez acest simulacru, deoarece actorii scenei politice nu şi-au făcut de loc datoria. În opinia mea, candidaţii noştri s-au prezentat în faţa noastră cu temele nefăcute, cu un discurs care n-are nimic comun cu Europa, interesaţi doar de jenantele lor răfuieli, care dincolo de amuzamentul dubios nu produc nimic.

Participarea la o asemenea parodie nu se numeşte implicare, ci complicitate şi ar fi normal să ducă la un dosar penal, cel puţin în faţa instanţei morale, a conştiinţei pe care unii dintre noi încă nu au extirpat-o.

9 gânduri despre „Jocul perlelor de sticlă

  1. Au fost cateva emisiuni electorale unde cei de la PNL si-au spus oferta . Dar ar fi fost interesant de vazut o emisiune cu candidati-invitati, ai nostri, si din alte tari europene, in special din tarile ce au o politica anti-romanism .

    Apreciază

  2. Nu ne-au spus nimic pentru ca nu reprezentam nici macar nimic pentru ei, cum de altfel pentru nimeni. Pentru ca suntem o masa de manevra, plimbata precum cainele dupa oricine care are ceva de mancare in mana. Reprezentam doar un procent in statistici care sa le legitimeze accesul la miile de euro. Dezbateri? Pe ce, pentru ce, pentru cine?

    Apreciază

  3. Uite că se mai întîmplă once in a blue moon să fim total de acord! 😀

    Am vaga impresie că mafioţii politicienii noştri au realizat în sfîrşit că o parte importantă a turmei s-a deşteptat (oarecum) în ceea ce priveşte curvăsăria numită politică şi ca atare au încetat a mai minţi şi ascunde adevărul, lăsînd (aproape) totul la vedere. Adică ce rost ar mai fi avut să mintă promiţînd cai verzi pe pereţi, atîta vreme cît şi ei ştiau şi noi am început să ne dăm seama că nu se vor realiza niciodată fiindcă nu astea sînt ordinele dinafară!? Şi astfel nimeni nu-i va mai putea acuza că „au minţit poporul”, fiindcă de data asta n-au mai promis nimic. Ain’t that clever, my friend?! 😎

    Cît despre a merge la vot în atari condiţii, nu reprezintă decît exclusiv a irosi o felie din timpul propriu fără un scop final benefic persoanei în cauză sau societăţii în ansamblu, iar cei care au realizat asta şi-au folosit acea felie de timp – care le aparţine în mod inalienabil – într-un mod probabil mai util şi mai plăcut.

    Iar celor care au tupeul să acuze „absenteismul” le reamintesc cu litere îngroşate că a vota este un drept, Nu o obligaţie, so shut the fuck up!

    Din păcate nu l-am citit pe Hesse aşa că nu pot face legătura între titlul operei sale şi conţinutul articolului – dacă există vreuna. My bad.

    O săptămînă frumoasă! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  4. Oameni buni…chiar nu realizam ca ne aflam in plina dictatura a clasei politice ?!
    Este un truism ceea ce afirm eu. Este atat de evidenta aceasta dictatura incat orice discutie pe aceasta tema este terna, nu are sens. Aaaa, putem vorbi despre cum putem scapa de ea. Asta da, cu toate ca si aici raspunsul este evident : inlaturandu-i de la putere. Din pacate nu exista o masa critica care sa-si doreasca cu adevarat asa ceva…Pana atunci, ciocu’ mic si capu’ la cutie. Vorba vine…NU, NU TREBUIE SA PRIVIM PASIV ceea ce se petrece cu viata noastra si a semenilor nostrii. Pe toate caile, cu toate prilejurile trebuie sa ne spunem raspicat parerea si sa ACTIONAM, ori de cate ori avem ocazia.

    Apreciază

Lasă un răspuns

