Cum am aflat o mare taină, fără să plătesc nimic


Am citit pur şi simplu această postare. Cineva plăteşte, fiindcă pop-up-urile care mi s-au deschis instantaneu nu sunt acolo pe gratis. Dar asta nu e treaba mea, atîta timp cît portofelul meu rămîne la fel de subţire, însă intact. Eu nu mă tem nici de malware, nici de viruşi, fiindcă pe rabla mea de pc nu se găseşte nimic de valoare. În schimb mă duce gîndul la Mark Twain şi nu mă pot abţine să nu scriu cîteva rînduri despre formidabila descoperire a scriitorului american. El, Mark Twain, a scris fără sfială că oamenii consideră plimbatul cu caleaşca o plăcere, fiindcă trebuie să plătească pentru această îndeletnicire. Dacă ar fi plătiţi să se plimbe cu aceeaşi caleaşcă, actul plimbării cu trăsura trasă de cai ar fi considerat muncă. Aşa funcţionează mintea omului şi pace bună. Dacă articolul spre care am inserat linkul s-ar rezuma la fapte, ar fi considerat plictisitor. Aşa că „informaţia” se transformă într-un mare secret (?), ţinut la subsol (oare de ce?) de nişte savanţi americani. Totuşi, autorul postării omite să ne împărtăşească cum a reuşit el (ea?) să dezlege acest teribil mister, care acum poate fi citit de toată lumea, deci nu mai e un mister, ci un fapt banal. De ce banal? Fiindcă concret, toate „informaţiile” din postare (ghilimelele indică lipsa surselor şi deci a posibilei verificări) – toată această mare taină adusă la cunoştinţa cititorului autohton nu are nici un fel de consecinţă asupra prezentului sau a viitorului. N-ar fi nici o problemă, tabloide există oriunde în lume şi dacă nu există ca atare, le ia locul banala bîrfă. Problema mea este că tot mai multe persoane, emitente de pretenţii, folosesc astfel de castraveţi pentru a mai încheia o mică afacere cu grădinarul. Iar grădinarul, blînd şi ascultător, face în continuare pe prostul, ori s-a prostit de-a binelea?

6 gânduri despre „Cum am aflat o mare taină, fără să plătesc nimic

  1. Grădinaru’ a fost prost de cînd îi lumea. 🙂

    P.S. Dacă foloseşti Firefox drept browser, îţi pot recomanda addon-urile: ‘NoScript’, ‘Ghostery’, ‘Quick Java’, ‘Remove It Permanenty’ (RIP), ‘Redirect Cleaner’ şi ca „plasă de siguranţă” în caz că se îneacă netul cînd dai să publici ceva, ‘Try Again’. Însă depinde de versiune dacă sînt toate disponibile sau nu; se mai poate jongla din fişierul rdf dar deja intrăm în chestii prea tehnice. 😉

    P.P.S. Nu, n-am dat click. 😆

    Apreciază

  2. Ne intoarcem la Epoca de (h)Aur, cand Ro era buricul pamantului. Insa cumva chiar era, daca ma gandesc bine. Erau vremuri cand se mintea mult dar romanii traiau in Ro.

    Apreciază

Lasă un răspuns

