Şocant. Ce declară mătuşa lui Gigi Becali despre ultimele înregistrări cu Galileo


  1. Mă aflam în RFG. Republica Federală Germania (Bundesrepublik Deutschland). Iată de ce insist asupra acestui detaliu: adesea am fost “pus la punct” – RFG nu mai există, asta a fost înainte de unificare. Fals. Daţi un clic pe wikipedia. Ajunge. Dar nu despre organizarea statală a Germaniei mi-am propus să scriu. Anyway, unificarea s-a produs 2 ani mai târziu, dar am motivele mele să invoc modul în care sunt cultivate confuziile.  Cine le cultivă? Presa.

Primul meu contact cu presa liberă germană s-a produs, cum menţionam mai sus, în 1991, când am văzut la chioşcuri anunţul cu megalitere din Bildzeitung: Gobaciov demisionează. E bine de ştiut că Bildzeitung avea un tiraj de vreo 9 milioane de exemplare, aşa cum se întâmplă azi la noi (vedeţi cine e în topul tirajelor româneşti), deci un megasucces, mai ales în privirile tâmpe ale unui Diaconescu (eu), de abia scăpat din ţara în care de la Scânteia se trecuse, direct şi fără anestezie, la Infractorul, Infractoare şi Ţâţe. (Dacă nu mă credeţi că cele 3 denumiri reprezintă publicaţii româneşti de la începutul anilor 90, verificaţi şi vă veţi convinge).

Ok. Pe mine m-a interesat (şi mă mai interesează) procedura. Cum se face? Am învăţat din Bildzeitung. Pe prima pagină, cum am zis, şocul: Gorbaviov deminionează!!!…(continuare în pag. 5). Dau la pagina cinci, după sacrificiul ritualic de a cumpăra un ziar din puţinii mei bani – şi citesc: “Referitor la ştirea că M.S. Gorbaciov (urmează titlurile oficiale) are de gând să demisioneze din toate funcţiile deţinute în partid şi stat, contactată de redacţia noastră, ambasada US (Uniunii Sovietice) a declarat că nu deţine nici o informaţie în acest sens.” Adică: nimic. Un nimic vandabil. Care m-a făcut să cumpăr ziarul şi să dau repede la pagina 5.

Asta a fost prima lecţie. Nu a fost foarte scumpă, taxa a echivalat cu preţul unui ziar. Ce a urmat? Vedeţi şi voi. Deschideţi televizorul, ziarele, print sau online,… sau mai bine lăsaţi-le în pace. Alegerea vă aparţine.

2 gânduri despre „Şocant. Ce declară mătuşa lui Gigi Becali despre ultimele înregistrări cu Galileo

  1. Mai există Monitorul Oficial? Ar fi singura publicaţie ce merită studiată atent, să vedem ce drepturi ni s-au mai luat, ce obligaţii ni s-au adăugat şi ce pedepse ni se mai promit dacă nu sîntem copii ascultători…

    Pentru radio, teveu, ziare, site-uri de „ştiri” – veşnica pomenire!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

