Ultimele zile a lui Z.D.


Motto: Fii virtuoasă, fată dragă, şi vei rămâne singură. (Mark Twain)

Cuvinte cheie: sinucidere live, atac terrorist, complot, compot, maşini de spălat şi de citit gândurile, eternitatea şi bateria de la automobil.

Relax. Nu intenţionez să-mi îmbogăţesc moştenitorii prin transmiterea live a sinuciderii mele ritualice, nici nu m-am alăturat vreunui cult de îndreptare a omenirii prin aruncarea unei fracţiuni a ei în aer. Am fost la viaţa mea de câteva ori pe moarte, dar am scăpat, cu noroc şi cu ajutorul medicilor, al oamenilor de lângă mine sau fără nici un ajutor. Momentan nu mă văd degrabă client la pompele funebre, dar nu se ştie niciodată. Am argumente să spun asta. Circul ca tot patriotul pe şoselele României. E suficient. Vedeţi probe la televizor. Poate am şi eu un moment de mândrie – în ziua de azi toată lumea e mândră – şi vreau să văd cine e mai tare, personalul Bistriţa – Reghin (linie privată) sau Opelul meu Astra la fel de bătrân ca şi mine. Nu mă aştept la aşa ceva, dar am citit, scris de nişte oameni care ştiu mai bine decât mine: aşteaptă-te la ce-i mai rău.

La mine nu e mai rău ci e mai bine. N-am luat-o (încă) razna şi nici nu am intrat în campania electorală, ferească cel de sus! Dar mi se întâmplă – cui nu i se întâmplă – să am câte o zi când nimic nu funcţionează, nici bateria de la maşină (no wonder, e o piesă de muzeu), nici maşina de spălat care sare sistematic peste programul de stoarcere, când se blochează mobilul şi internetul cade cam o dată la 20 de minute… Primul reflex e să-mi amintesc de minciunile lui Ponta şi de hăhăitul lui Băsescu, de cum mi-a tras-o Udrea cu partidul ei şi cât de frumos era acolo, în delegaţie, (când mai plecam în delegaţii) – şi atunci îmi vine (nu doar câteodată) aşa un elan de Ducu Bertzi, numai că nu dau cu cuţitu-n piatră şi nici n-o întind la Cluj să-i spun lui Gherman: mă Sabine, şi eu m-am săturat…

În acele momente mă gândesc, simplu şi clar: ce ar fi dacă aş mai avea 24 de ore de trăit? Dacă acestea ar fi ultimele 24 de ore ale subsemnatului pe planeta Pământ, ar mai conta automobilul, maşina de spălat politica, sinodul sau finanţele publice? N-ar mai valora nici o ceapă degerată. Tot ce contează atunci e să te simţi bine în timpul care ţi-a mai rămas.

Să ştiţi că funcţionează. Citiţi acest text de parcă ar fi ultimul. Probabil nu va fi, dar îl veţi vedea cu alţi ochi.

 

4 gânduri despre „Ultimele zile a lui Z.D.

  1. Această abordare este mai bisericoasa şi nu te „prinde”…presupune o oareşcare „disperare” viscerală…
    Îţi propun o altă abordare…Trăieşte ca şi cum n-ai murii NICIODATĂ, cum de altfel aşa şi ESTE… este o trăire firescă şi ca tot ce este firesc…este mai simplu…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

