Homo [D] în faţa oglinzii


ae…unde e potrivit să stai de vorbă cu tine însuţi – dacă merită şi numai dacă vrei. Sunt de acord să mă acuzaţi de egolatrie. Cu toate acestea nu cunosc un alt subiect la care să mă pricep mai bine, decât propria mea persoană, pe care nu o cunosc sută la sută, dar oricum stau mai bine la capitolul cunoaşte-te pe tine, decât la orice altă competiţie care te scoate miliardar, enciclopedie sau maniac-depresiv. Ce să monologheze acest individ, încât să prezinte cât de cât interes pentru alţii?

Citiţi şi veţi afla.

Aşadar… Te plângi, băiatule? Ţi-am citit din când în când blogul. Faci mofturi. Strâmbi din nas. Iei lumea la mişto. Treaba ta.

Dar stai să te întreb?

De ce crezi tu că meriţi ceva mai bun? Ştii tu ce e mai bine pentru tine?

Sunt două întrebări. Răspund pe rând.

Nu cred că merit, dar aş vrea ceva mai bun, altfel aş fi masochist.

Nu ştiu dacă ce-mi doresc e mai bine pentru mine.

Am motive serioase de îndoială. În primul rând în legătură cu mine. Voi ştiţi de câte ori în viaţă „am întors armele”? Sigur că nu ştiţi, e normal, nu v-a interesat. Eu mi-am închipuit de fiecare dată că în şi prin mine se naşte un om nou, nicidecum omul nou, ăla pe care îl pregăteşte omenirea de vreo două mii de ani şi tot nu l-a găsit, altfel n-ar mai căuta atât şi netul s-ar goli de comentarii. Acest om nou, care se năştea prin metode asupra cărora voi reveni, avea şi el dreptul la o şansă?

Întreb. Nu sunteţi obligaţi să răspundeţi. Viaţa împarte şansele fără să-i pese prea mult de drepturile individului. Dacă oamenii ar primi doar ce merită, nu am mai avea loterie şi partide politice. Am de gând să fac dezvăluiri, toată lumea face aşa ceva. Vreau să investighez câteva şanse acordate la întâmplare de un destin mai capricios decât selecţia prietenilor pe facebook. Nu voi demonstra nimic, rezultatul e un truism: cu cât e şansa mai mare, cu atât ratarea e pe măsură. Până la urmă viaţa e ca matematica: rezultatul corect e zero.

[va urma]

6 gânduri despre „Homo [D] în faţa oglinzii

  1. Întotdeauna când îţi plângi de milă…este orice…aflat între răsfăţ şi laşitate. Pentru a merita mai mult…trebuie să FACI mai mult. În plus nu este nici un merit să faci ceea ce FACI fiindcă ALTFEL nu poţi trăi, nu te regăseşti, nu poţi concepe existenţa. ĂSTA EŞTI !
    Tot ceea ce faci, evoluţia… aparţine EXISTENŢEI. Nimic nu este personal, cu toate că datorită schzmei în care trăim avem impresia că ne autoservim.
    Tot ceea ce poţi face cu adevărat este să fii AUTENTEC, NATURAL…în armonie cu EXISTENŢA.
    Pentru a fi un om nou, „altfel”…trebuie ca mai întâi să mori…pentru ce ai fost, pentru trecut. Nu poţi construi nimic pe temelii vechi, putrede, cum nu poţi pune vinul nou în burdufe vechi…
    Viaţa nu este matematică. Farmecul ei constă în impredictibil, mister, aventură…

    Apreciat de 4 persoane

  2. Bonjour mon Colonel! excelent de realist post, iar ultimu’ paragraf e „antologic”!


    @”Viaţa împarte şansele fără să-i pese prea mult de drepturile individului.” – doar în fata neantului suntem TOTI egali… amen!

    Apreciat de 4 persoane

  3. „”cu masca si fara masca””!! eu cred ca omul schimba multe „masti”” in timpul vietii…e in firea noastra sa vrem sa ne aratam cu „”fata”” pe care ne-o dorim si nu cu „”fata „” pe care o mostenim !!
    de ce ??..socializarea si socialul ne-au adus aici..!! cu cat sapiens-sapiens s-au inmultit cu atat mai mult naturaletea, simplitatea si adevarul au palit…!!
    in extrema, avem oamenii ce uita de tot, de unde au plecat ,ce au fost inainte de a deveni ….???
    ce suntem, in fiecare moment al vietii noastre este un cumul intre ce am fost si ceea ce mediul in care stam a brodat in noi !!
    ESTI ceea ce ai dobandit(mostenit) si ceea ce ai trait …asta spune psihologia si oricate masti iti pui FATA ta reala erupe de sub ele in orice moment!!
    eu nu cred in oamenii care spun „”am fost turnator”” !!! inlatura o masca punandu-si alta si presarand victime in jur !!
    mie imi par nimicuri si atunci si acum , neavand macar demnitatea de a respecta codul tacerii pe care l-au jurat cand au mancat c…cat!!
    multumesc sortii ca viata mea (nu ff usoara) a fost reala, tot ceea ce am reprezentat a fost prin mine ca om si prin mine ca profesie…!! sunt o persoana cunoscuta in urbea mea si nu a trebuit(nici nu cred ca puteam) sa pup maini, … sa intru in politica sau. sa ma”” alipesc „”de vre-un vip ca sa capat un loc bun in societate!!
    si nici multe masti nu am schimbat ,poate cate un „”voal”” din cand in cand ca de…sunt si eu om ( oama..hi,hi)!!
    multe FALSURI vad in jur,!! ii ocolesc,!! nu am decat prieteni cu „FATA”” si mi-e mila de „parveniti”” important este sa-i „”citim”” din timp ca de schimbat nu se poate !!

    Apreciat de 1 persoană

  4. The zero theorem… again?

    Am să încerc să pun lucrurile într-o lumină cel puţin ciudată pentru mine. Şi anume am să presupun că undeva, într-un for superior cunoaşterii şi înţelegerii omeneşti (curente), meritul fiecăruia e stabilit după anumite criterii care pot diferi între zero şi 100% faţă de ceea ce considerăm noi înşine că am merita. Pe baza acestei presupuneri, am putea considera că într-adevăr fiecare primeşte exact ceea ce merită iar lumea funcţionează exact aşa cum trebuie să funcţioneze.

    În lipsa oricărei certitudini, rămîne întrebarea: what if…?

    Apreciază

  5. De meritat meritam mai mult, insa nu avem cu adevarat nevoie de mai mult. „Mai mult” inseamna o dorinta falsa. O dorinta falsa inseamna cel putin un balast suplimentar la un avion.
    A sti sa faci diferenta dintre dorintele reale si cele imprumutate e o calitate rara. Pentru ca nu stim asta prea bine, ajungem sa ne dorim lucruri care nu ne sunt utile, sau chiar ne fac rau.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

