În campanie se doarme cu capul pe masă


ilieNu vă speriaţi! Nu vă deranjez cu breaking news. E vorba în cele ce urmează de o campanie mult mai blândă, probabil analiştii de azi ar considera-o romantică, dar viaţa are surprizele şi capriciile ei. Probabil că nu aţi auzit sau nu vă mai amintiţi de campania pentru reînfiinţarea judeţelor „abuziv desfiinţate”. Imediat în 90, printre multele iniţiative ale unei populaţii bulversate, au fost şi tentativele comise de nişte grupuri izolate, de a reveni la forme anterioare de împărţire administrativ-teritorială, cum ar fi judeţele Someş, Romanaţi şi altele, desfiinţate de comunişti, deci „abuziv”, fiindcă tot ce făcuseră comuniştii se încadra la abuz.

Eu făceam parte din grupul de iniţiativă care vedea în reînfiinţarea judeţului Someş o mare perspectivă de viitor. Ne-am dat toată silinţa să organizăm cât mai bine o demonstraţie în favoarea ideii noastre. De la început am întâmpinat o rezistenţă îngrijorată, era în martie, la scurt timp după evenimentele din Tg. Mureş, „autorităţile” locale, provizorii şi dezorientate, nu doreau să se expună riscului de a scăpa evenimentele de sub control şi ne rugau (întâmplarea avea loc într-un orăşel de nici 40.000 de locuitori unde toată lumea cunoaşte pe toată lumea şi relaţiile sunt familiare) să renunţăm. Noi, nu şi nu. Apoi a explodat bomba. Am fost anunţaţi că la demonstraţia noastră va participa şi şeful statului.

În naivitatea noastră ne-am închipuit că venea să ne sprijine. Am considerat gestul o confirmare, ne-am înzecit eforturile şi am adunat mult mai multă lume decât s-ar fi aşteptat cei mai optimişti dintre noi. Incidente n-au fost, aşa că partea cea mai importantă a rămas cuvântarea lui Ion Iliescu. Nu s-a referit la judeţul de reînfiinţat, dar piaţa era plină de pancarte cu „Vrem judeţul Someş”. E drept că în momentul în care numărul unu a luat cuvîntul au apărut discret şi nişte pancarte cu FSN.

Ştiam că vom ajunge la ştiri aşa că seara ne-am înghesuit toţi la televizor, la jurnal. Am aşteptat. Am aşteptat. Încă  o ţigare, încă o bere. În sfârşit, pe la coada jurnalului, auzim de oraşul nostru, unde… avusese loc un „miting de susţinere a FSN şi a candidaturii d-lui Ion Iliescu la… şi atât. Nimeni nu mai scotea nici un cuvânt. Pe ecranul alb- negru, cu pureci, de la „Sediul CPUN”, vedeam piaţa din faţă, frumos decorată cu pancarte FSN. Nici una cu judeţul Someş.

Atunci am început să înţerlegem primele principii ale democraţiei parlamentare.

Unii au rămas şi s-au îmbătat, alţii au înjurat şi au plecat acasă sau la amante. Ghem, set, meci. New balls!

7 gânduri despre „În campanie se doarme cu capul pe masă

  1. Politicul oferă oricărui imbecil dreptul sa dispună in interes propriu de ceilalti.
    Ceilalti oferă dreptul oricarui imbecil să dispună de ei.
    La asta se rezumă întreaga „viaţă” politică.

    Apreciază

      1. Nici nu este nevoie, FAPTELE, îi vor devoala in mod indubitabil pe acestia.
        Spunea Iisus că dacă vom fi TREZI vom realiza ce se petrece dupa semne. Cand vine furtuna, cand se face timp frumos…ş.a.m.d. Şi iaraşi ajungem la ochii de „vazut” si urechile de „auzit”.
        Bineânţeles…DACĂ…?!

        Apreciază

Lasă un răspuns

