Izbăvirea prin turnătorie. Jocurile adulţilor


gagTurnătoria este o îndeletnicire legendară, răsplătită biblic cu 30 de arginţi, în realitate piaţa nu merge chiar atât de bine şi nici biblia nu mai e ce-a fost odată, deoarece are deja mult prea mulţi interpreţi care nu se mai înţeleg între ei, iar eu înţeleg că se interpretează pe ei şi au uitat de biblie, dar asta e treaba lor.

Semantica turnătorului, a cuvântului, nu a individului (individei), s-a schimbat după acelaşi principiu că nimic nu mai e cum a fost odinioară. Chiar dacă circula legenda că pe vremuri (ante 89) unul din 4 români era turnător – n-am crezut niciodată tâmpenia asta – nu ştiu mare lucru despre turnătorii de atunci, să le zicem clasici, chiar dacă ulterior şi graţie CNSAS am aflat că am fost turnat, – baliverne. N-aveam un post pe care să-l râvnească cineva, eram un nobody şi cum nimeni nu vrea să fie nobody, toate daravela a s-a redus la obişnuita frecţie a piciorului de lemn, adică nu ne facem că muncim.

Pe stil nou, turnătorii sunt pretutindeni. Mai întâi nişte milioane de oameni care se toarnă singuri, chiar dacă  acum nu se mai cheamă turnătorie, ci selfie. Eu la… eu cu… eu în faţă… eu… N-am priceput niciodată oamenii cărora le face plăcere publicarea propriei mutre în n + 1 variante, uneori zi de zi. Probabil oamenii ăştia n-au auzit cum ne-am plictisit noi pe vremuri de Adrian Păunescu, după ce cânta cu cenaclul lui şi din robinetul de apă rece, că ăla de apă caldă era blocat.

Pe urmă ar fi declaragiii, susţinătorii, votanţii, etc., care de bună voie îşi postează opţiunile politice, confesionale, sexuale şi de altă natură, încât la următorul interviu de angajare, cel de la recrutare resurse umane nu mai trebuie decât să deschidă pagina de pe reţeaua de socializare în loc de CV. Poate îi trece prin cap să le compare pe cele două, atunci începe beleaua, fiindcă în CV scrie una şi pe FB… mai bine o lăsăm moartă.

În fine a treia categorie, din care îmi place să cred că fac parte şi eu, sunt cei care nu mai vor să tacă, internetul oricum e un fel de Hydepark, fiecare scrie ce-l apucă şi se simte răzbunat. Have fun!

 

6 gânduri despre „Izbăvirea prin turnătorie. Jocurile adulţilor

  1. Acum, dacă cea mai celebră răsplată a turnătoriei este cea biblică de 30 de ţechini, rămânând în domeniu, turnătoria care funcţionează de milenii este către Domnu’, cu care ne punem bine sau îi pârâm pe adversarii noştri şi unde mai pui…că este cu bătaie lungă.
    Din păcate, majoritatea trăind la periferia fiinţei, acolo în mahalaua existenţei precare, oamenilor nu le rămâne decât să-şi verse lăturile în drum, în văzul tuturor, atât timp cât atâta au : boarfe murdare şi zoaie.
    Faptul că spunem ce avem de spus, cel puţin în ceea ce mă priveşte, nu este o defulare, nici o misiune mesianică şi nici revărsarea unui prea plin, este pur şi simplu : RELAŢIONARE.

    Faptul că spunem ce avem de spus, cel puţin în ceea ce mă priveşte, nu este o defulare, nici o misiune mesianică şi nici revărsarea unui prea plin, este pur şi simplu : RELAŢIONARE.

    Apreciat de 1 persoană


  2. Sunt pe-aici, nu v-am uitat,
    Pe suflet v-am sărutat
    Somn ușor, stimați amici
    Și mai mari dar și mai mici,
    Somn ușor, din partea mea!

    I’m on here, I have not forgotten,
    On soul I kissed
    Sleep well, dear friends
    And higher and lower
    Sleep well, my part!

    Apreciază

  3. A republicat asta pe CRONICA [R] și a comentat:

    Turnătoria e în trendul noii spiritualități. A primit haine noi, alte denumiri, a rămas aceeaşi râvnă de a avertiza pe toată lumea. Ştiți cine e cu adevărat cutare? Ce trebuie să ştim? Orice, numai să nu fie de bine. Dacă e de bine nu ne place, deci avem nevoie de turnătorie, probabil ne simțim grozav că nu suntem noi cei turnați. Nimeni nu scapă. Încrederea a ajuns la stâlpul infamiei. Vorba din Game of Thrones, vine iarna. Sărbători fericite!

    Apreciază

Lasă un răspuns

