Ce s-ar întâmpla dacă am fi mai puţin penibili?


media_manipulation_55Vă fac următoarea propunere. Dacă sunteţi de acord, aveţi prilejul să vă alăturaţi grupului care poate întreprinde ceva. Rezultatul depinde doar de mărimea şi motivaţia grupului.

Tot mai multă lume se plânge de „calitatea” scăzută, de fapt non-calitatea producţiei media.

Uneori ai impresia că media românească se adresează doar imbecililor şi analfabeţilor, ceea ce este jignitor, fiindcă înseamnă că factorii de decizie ne consideră analfabeţi şi imbecili.

Altfel nu se explică cum un articol se poate intitula, de pildă, „Vezi ce a păţit cutare, vezi ce dramă cumplită…” doar ca să te determine să dai un clic pe un link, care te duce la un text banal, despre nimic, iar asta e doar una din „şmecheriile” prin care agenţi fără scrupule încearcă să ne vândă o marfă contrafăcută, iar noi înghiţim şi eventual ne vărsăm năduful pe reţele.

Iată propunerile mele:

  1. Subsemnaţii, declarăm că nu vom mai deschide nici un link care încearcă doar să ne amăgească, prin tehnici de manipulare. Dacă nu veţi da titluri clare, [prin titlu înţeleg rezumatul cât mai scurt posibil al conţinutului], vă osteniţi degeaba, nu veţi primi de la noi clicurile care să vă aducă venituri din publicitate.
  2. Înţelegem, stimaţi manageri media, că vă trebuie bani. Şi nouă ne lipsesc. Dar, vă rog, nu exageraţi. Dacă îmi deschideţi „n” ecrane, [pop-up windows], ca să citesc o ştire care promite ceva şi nu-mi dă nimic, veţi rămâne fără parteneriatul cu mouse-ul nostru.
  3. Informaţia nu poate fi decât corectă, incorectă nu mai e informaţie, e manipulare. Cum majoritatea operatorilor media au finanţatori care nu sunt străini de ringul de box politic, alunecă rapid de la informaţie la propagandă. Dacă vreţi aşa, noi vrem să vă puneţi un semn, ca la publicitatea cu scop comercial, altfel vă ştergem din listele pe care le accesăm curent.

Atât pentru moment, să nu ziceţi că am uitat de metoda paşilor mărunţi.

Cine semnează?

[Prin „semnătură” înţeleg să distribuţi acest text, arătând că sunteţi de acord. Vă rog să-i aduceţi modificări, dacă consideraţi că e cazul]

7 gânduri despre „Ce s-ar întâmpla dacă am fi mai puţin penibili?

  1. Mă fac și eu idealist, ca voi!
    Dar eu deja am furat startul, de mult timp. Eu n-am mai dat clickuri pe superlative absolute de mult, accesez doar site-uri care nu m-au dezamăgit excesiv.
    Schimbând ordinea de idei, am absentat a-civic și la ”clickurile” date pe Iliescu, pe Băsescu, pe Geoană, pe Ponta, pe Johannis, pe extremiștii vegetarieni, pe extremiștii carnarieni, pe extremiști în general … și iar mi se termină pauza de masă, deci conchid:
    Ai pregătit un plan B în cazul inevitabil al eșecului?

    Apreciază

Lasă un răspuns

