Lecţia monahului Nicolae


De la Nicolae Steinhardt am auzit pentru prima dată expresia „aflatul în treabă la români”.
Am auzit şi reacţiile.
N. S. nu era român. Nu era, dar spusele lui erau sau nu adevărate?
Aşa suntem noi.
Aşa vrem să fim, nu ne obligă nimeni şi nimic.
Trebuie să ne implicăm şi noi.
Trebuie? Adică oricum? Fără judecată?
Viaţa mea de până acum: o lungă aşteptare pe drumul de la vorbă la faptă.
Sau de la vorbă la vorbe?

Posted from WordPress for Android

8 gânduri despre „Lecţia monahului Nicolae

  1. Atît calităţile cît şi defectele fac parte din fiinţa naţională. N-avem pretenţia de-a fi perfecţi, dar cînd rîde hîrb de oală spartă parcă-mi vine să-i scuip între ochi cît s-ar crede ei de naţie măreaţă – oricare ar fi aceea.

    Treaba e că dacă ne tot „ajustăm” după şabloanele unora şi altora, la ce dracu’ să ne mai chemăm români cînd a fi român ar fi sinonim cu orice altă naţie de pe glob?! De fapt, în curînd la ce bun să ne mai numim oameni dacă ne comportăm exact ca animalele sălbatice unii cu alţii…

    Apreciază

  2. Românilor nu le prea plac locurile în care nu se întâmplă nimic. Poate cu excepția unei minorități ciobănești, de extracție dacică.

    Ne aflăm în treabă, ca să fim și noi pe undeva, ca să ne afirmăm cumva, ca să nu fim pe nicăieri. Marginali cu nostalgia imperiului.
    Vorbi și nea Vlad, că-i și el din sat. Vorbi și nea Ion, că e și el om. Vorbii și eu acum.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Orice „absolutizare” in acest caz…este discriminatorie.
      Eu cred doar in calitatea de OM !
      Natiunile, nationalitatile, religiile, sistemele…au falimentat „in corpore”. Este deja un truism.
      Problema „noastra” este ca am fost si suntem un popor frustrat, este drept ca am fost nedrepatatiti de „pozitia” noastra geografica. De aici pleaca mesianismul romanesc, poporul ales al vremurilor „noi”, noul Ierusalim, pamantul strabun excedat de energii care mai de care mai benefice, faptul ca nu stim sa spunem…NU STIU.

      Apreciază

Lasă un răspuns

