Ministerul #adevărului


Intuiţia lui Orwell revine mereu în vieţile noastre.
Trecutul e o poveste care se rescrie mereu.
Am trăit toate ororile statului poliţienesc denumit cinic dictatura proletară.
Azi dau peste oameni care îmi vorbesc despre patriotismul acelor vremuri și despre libertatea de atunci.
N-am replică.
Celor care n-au trăit atunci n-am ce să le spun.
Ei caută un ventil pentru eliberarea unor frustrări prezente.
N-are rost să le răpesc ceva când n-am ce să le dau în loc.
Celor care au trăit acele vremuri și vorbesc de parcă nu le-ar fi trăit, ce să le spun?
Dacă ei vor, de bună voie sau nu, să lucreze pentru ministerul #adevărului, facă-se voia lor.
N-am înţeles cui îi folosește să-l declarăm patriot pe un dictator cinic și semianalfabet.
Dar nici pupatul moaștelor încă n-a folosit nimănui și totuși lumea se îmbulzește cu jandarmii la fiecare prilej.

Posted from WordPress for Android

7 gânduri despre „Ministerul #adevărului

  1. Era și patriotism atunci, nu știu de ce te îndoiești de asta. Dar a fost și vremea în care oamenii au început să nu mai dea doi bani pe patriotism. Atunci a început românul să simtă acut esența lui ”patria ubi bene”. S-au bulucit oile în țarc, berbecii au dat cu capul, unii și l-au spart, alții s-au dus. Atunci e începutul lipsei de patriotism, nu acum.

    ” nici pupatul moaștelor încă n-a folosit nimănui” – de unde știi?

    Apreciază

    1. Mă îndoiesc fiindcă am trăit atunci și n-am uitat ce am văzut.
      Nu știu dacă pupatul moaștelor folosește la ceva.
      N-am recurs niciodată la „metodă”.
      Probabil le folosește celor care-și închipuie ceva în legătură cu.
      La fel și cu patriotismul, probabil.

      Apreciat de 2 persoane

  2. De la afirmaţia : „unde ne este bine, acolo ne este patria”, ar trebui trecut la o sintagma de bun simt…”Pământul este lăcaşul COMUN al oamenilor” şi nu numai al oamenilor. Cum ne imaginăm că fragmentarea unui ÎNTREG este benefică?! Poate pentru conducătorii politici, care se vor multiplica în funcţie de numărul ţărilor?! În rest este o inepţie modul cum am fragmentat acest ÎNTREG în ţări şi ţărişoare, în imperii şi regate…toate fiind generatoare de conflicte în urmă cărora sunt ucişi oameni…Pentru patrie trebuie să mori ? Patria este mai importantă decât viaţă? Dar ce este „patria” dincolo de gargara cu strămoşii, cu tradiţile…? Când oare vom înţelege că avem aceiaş natură, că trebuie să ne folosim împreună de acelaşi Pământ, fără graniţe inventate şi lupte pentru supremaţie, sau pentru putere, satisfacandu-ne inepta lăcomie, pentru acestea trădând, furând şi ucigând…?!
    Şi ne pretindem OAMENI cultivaţi, civilizaţi, iubitori ? De ce?! Că avem o putere apocaliptică asupra Pământului, pe care-l putem nimici într-o clipă ? Pentru că avem arme de distrugere în masă cu care putem “eradica”…OMENIREA ? Că sumele cheltuite pentru întreţinerea stării de război, rece, cald, sau fierbinte(?!)…sunt atât de mari încât cu ele se va putea eradica sărăcia din lume?
    Să fim serioşi…suntem cruzi, sălbatici, răi, insensibili, inepţi, EGOLATRI.
    NU suntem aşa?! ARGUMENTAŢI ! Suntem aşa?! ACŢIONAŢI !

    Apreciat de 1 persoană

  3. Oricât de mult am regreta că și nostalgicii comunismului și pupătorii de moaște persistă în rătăcirea lor, ne putem îmbărbăta cu gândul că ne aflăm într-o situație mult mai bună decât sărmanul care, postându-se odată în piața orașului, continua să repete adevărul ignorat de mulțime. Întrebat de un trecător, de ce continuă acțiunea lui, din moment ce nu mai poate convinge pe nimeni, omul a răspuns: Eu nu o mai fac pentru ceilalți oameni, ci pentru ca eu însumi să nu-mi pierd credința.

    Apreciază

Lasă un răspuns

