De ce îi sunt recunoscător lui Dan Coman?


coman

În mod normal, la vârsta mea nu mai ai de ce să citești despre căsnicie. Am amânat lectura timp de câteva săptămâni și până la urmă a învins curiozitatea. Am fost captiv de la primele pagini și am citit cartea în flux continuu, lectură nerecomandabilă în cazul în care vrei să-ți formezi o opinie informată. Prima concluzie este așadar că voi fi nevoit să recitesc Căsnicie.
Am văzut în această carte o încercare disperată de mântuire a lumii prin poezie. Viața unei persoane cu aspirații creative, obligată la un statut funcționăresc, poate deveni un calvar. Convențiile matrimoniale, transformate în obsesii, datorită amestecului de false tradiții cu neînțelegerea societății în care trăim, poate duce la psihoză. Aceste două motive stau la baza rechizitoriilor întocmite de majoritatea autorilor contemporani, deosebiți doar prin paleta stilistică pe care o utilizează, de la sarcasm la parodie.
Dan Coman nu se revoltă acolo unde alții nu se sfiesc să dea cu piatra. El încearcă să salveze lumea prin poezie. Citiți cartea și contraziceți-mă!

Un gând despre „De ce îi sunt recunoscător lui Dan Coman?

  1. Eu te cred pe cuvânt…Dar întrebarea este alta…”Chiar doreşte careva să vorbească serios, să analizeze acest aspect al vieţii?! Eu mă îndoiesc…deoarece se va deschide(ca de fiecare dată când vrem să fim „serioşi”) cutia Pandorei şi asta nu ne prea convine. Preferăm să plutim între lumi, să visăm, să ne ilozionam in veşnica noastră fugă de REALITATE. Noroc că între timp…trebuie să murim.

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

