Să nu te sfieşti. Nu e o poruncă. E doar un sfat.


meaningful

Să nu te sfieşti să-i superi pe alţii, atâta timp cât o faci cu rost. În acelaşi timp e folositor să ne recunoaştem limitele şi să admitem limitele altora.

Concluzia serii de ieri: generaţia postbelică a luptat cu stalinismul şi apoi cu naţionalcomunismul, ambele regimuri represive, violente şi intolerante, pentru a menţine un standard cultural, pentru a salva continuitatea literaturii.

Astăzi cedăm fără luptă în faţa cenzurii economice. Nimeni nu mai vrea să ridice condeiul, ca să nu-şi afecetze cardul. Ratarea unei subvenţii azi e considerată mai gravă decât o delaţiune la securitate pe vremuri. Ei încercau să fie liberi cu informatorii în propria casă, uneori chiar în propria familie. Noi nu mai vrem să fim liberi pe banii noştri. Facts are facts. Life goes on.

6 gânduri despre „Să nu te sfieşti. Nu e o poruncă. E doar un sfat.

  1. O spun fără nici o mândrie şi fără nici un merit…Nu fac compromisuri, motiv pentru care nu am fost oportun, ba chiar am deranjat prin atitudinea mea. Nu am ”stors” nimic din ce era de stors din vreo situaţie favorabilă (?!). Din contra, am considerat şi consider acest mod de comportament ca fiind unul inavuabil, considerând că nu am ratat, că nu am pierdut nimic. De ce ne comportăm altfel ? Din INCONŞTIENŢĂ…Chestia cu oportunităţile ce trebuie valorificate, că viaţa reprezintă un şir nesfârşit de compromisuri în vederea…este tot inconştienţă.
    Acum chestia cu recunoaşterea limitelor …este de discutat(?!). Ce limite ? Ca performanţă într-un domeniu sau altul, fizic, sau ca OM ? Un vechi proverb chinezesc spune că oamenii se nasc INFINITI, dar puţini mor astfel…Asta este şi părerea mea şi nu mă sfiesc s-o afirm şi s-o urmez…

    Apreciat de 1 persoană

  2. Oare putem interveni cu adevarat in viata altora, sau ne place s-o credem ? Interesant ar fi de stiut motivele pentru care o facem sau suntem acceptati. Oricum…suntem intr-o relatie nevazuta cu INTREGUL, constient sau nu…Aceasta interdependenta este deasupra vointei noastre si nu are …limite.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Small correction: life goes downwards.

    Lumea s-a plafonat. Ascensiunea, după toate aparenţele, e de domeniul fantasticului, al magiei, al minunii divine. Căderea e unica alternativă logică. Eu nu mai cred de mult în minuni.

    Apreciază

Lasă un răspuns

