Răspunsul meu este: NU!


03e0a8cadcb3c3e4f58b297b0179ff2a

Mă străduiesc să fiu politicos, deci: NU! Mai sunt degete de arătat, vorbe de rostit, dar deocamdată mă abțin. NU accept să fiu luat iarăși drept pion într-o partidă pe care o joacă alții, refuz rolul de executant al unor comenzi fără să mi se spună cinstit care e miza. Pe scurt: mi-a plăcut întotdeauna jocul de poker, dar nu-mi place să mizez fără să văd cărțile și nu orice în viață se pretează la o abordare pocheristă.

Răspunsul meu se adresează celor care în ultima vreme m-au îndemnat grație conectării generale să subscriu la diferite forme de protest față de legea „antilegionară”. Reducerea legii cu pricina doar la mișcarea legionară mi se pare suspectă și mă face atent la manipulare. Nu mă interesează o dispută pe această temă fiindcă ideea că o lege îmi poate schimba conștiința e stupidă. Nicolae Ceaușescu a fost glorificat prin lege, „operele” lui au fost legiferate ca obiect de studiu, dar toate acestea nu au împiedicat nici împușcarea lui la Târgoviște și nici nu am devenit adepți ai teoriilor sale, cel puțin eu nu am fost atras de acele teze imbecile nici când erau tratate precum sfânta scriptură și nici acum, când apologia lor ar avea consecințe juridice. Nu exclud însă posibilitatea ca autorii de facto ai „operei” (că doar nu și-a scris el „capodoperele”) să fie în căutarea unui înlocuitor pentru marele conducător, situație în care răspunsul meu e tot NU.

NU, fiindcă legiferarea comunismului ca religie de stat (fundamentalist!) nu ne-a făcut comuniști, nici „interzicerea” – termenul mi se pare ridicol – unor cărți sau idei nu le-a făcut să piară, dimpotrivă. Iar dacă generația mea are să-și reproșeze ceva, acel ceva e numărul surprinzător de mare (chiar si pentru sceptici) de turnători la fosta securitate, o chestiune de caracter care s-a intâmplat fără ca legea să spună mare lucru în această privință, iar de la năravul turnătoriei nu au făcut excepție nici legionarii, (mă rog, „foștii”), nici comuniștii, popii sau intelectualii.

Dacă tot am adus vorba de turnători, credeți că S.R.I. nu folosește așa ceva? Treaba voastră, sunteți liberi să credeți ce vreți, dar eu zic să vă mai gândiți odată, nu de alta, dar termenul încetățenit este „turnătorii fostei…”, înseamnă că mai există și altfel de turnători, nu?

Dacă vreau să fac ceva pentru cultură, spiritualitate etc., deschid o carte și încerc să înțeleg, să aprofundez ceea ce citesc. Prin petiții și demonstrații nu se face cultură, se face politică, iar politica întotdeauna a urmărit scopuri ascunse, altfel nu ar mai fi politică, adică minciuna prin care o minoritate păcălește sistematic o majoritate de fraieri.

Un gând despre „Răspunsul meu este: NU!

  1. NU empatizez cu nici o mişcare gregară, politică, socială, filosofică, religioasă, economică, din coadă sau alt organ social…Singura credinţă cu care empatizez, fară rezerve, este MERITOCRATIA, care nu este o mişcare, care este un MOD DE VIAŢĂ.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

