Luminație – sau de ce îl invidiez pe Ion Mureșan


ion-muresanAceste rânduri nu pot fi înțelese până nu citiți textul lui Ion Mureșan: Luminație. Îl găsiți aici. Nu l-am invidiat niciodată pe Ion fiindcă el e poet și eu nu. Să fii poet e o chemare, nu e nici glorie, nici fericire. Nu l-am invidiat niciodată pe Ion pentru atenția care i se dă, pentru premiile și elogiile publice și pentru multe altele. Nu l-aș fi invidiat niciodată pe Ion dacă nu aș fi descoperit la el o categorie aparte de încredere care se numește credință. Ion crede în poezie. De aceea e diferit. De aceea e fericit. Sau nefericit. Dar e unic. Îmi veți zice: dar lumea e plină de credincioși. Așa e. Eu nu-i cred. Mi se par prefăcuți – al meu să fie păcatul, dar nu reușesc să-i văd altfel. Sunt gata să le cer scuze și tot nu-i văd altfel, chiar dacă îmi pare rău. Pe Ion în schimb îl cred. Citiți textul de mai sus, citiți orice  scris de el și mă veți înțelege.

Un gând despre „Luminație – sau de ce îl invidiez pe Ion Mureșan

Lasă un răspuns

