Preferințele mele și semnificația lor (părere personală)


IMG-20160313-WA0000Precaut, românul menționează ca nu dă cu parul atunci când are o părere, semn ca se așteaptă să i se răspundă cu măciuca strămoșească. Mă rog, nu întotdeauna și nu peste tot, că nu există regulă fară excepții.
Nu e un secret că animalul meu preferat e câinele. Ce să înțeleg eu de aici? Că sunt dependent de ceea ce se cheamă loialitate, prietenie necondiționată, dezinteresată și fără vicleșuguri. Să fie acesta un semn de prostie? Nu chiar prostia aceea în stare pură, vecină cu imbecilitatea, o prostie ceva mai școlită, adică lipsită doar de accesul la subtilitatea lui zoon politikon. Pentru că de-a lungul vieții am tot primit lecții care de fapt veneau să contrazică tot ce buchisisem încă de pe banca de școală, cu explicațiile pseudo-filosofice aferente, cum că în viață lucrurile… Cică asta se numește pragmatism am aflat mai târziu, când am citit și despre Realpolitik și despre Putere si adevăr.
Vreți să știți ce cred eu despre această agitație (sterilă, după mine, chiar dacă e utilă pentur unii)? Probabil nu vă interesează, eu insist. E îngrozitor să vezi cum se preface lumea. În română, preface e un cuvânt capacană, înseamnă și se schimbă și mimează. Eu cred că principala noastră preocupare e să mimăm, că de schimbat, să se schimbe alții, noi nu!
Ce mai mimează contemporanii?
Prefăcătoria, ca multe altele, e limitată doar de imaginație. Pe mine mă amuză de pildă semenii care țin neapărat să-mi transmită defectul pe care l-au descoperit la cutare, ca nu cumva să mă duc la culcare fără să știu bine că ăla (aia) e un… (o…)! Ar fi posibil sa dorm liniștit fără această minunata iluminare și ar fi păcat.
Marxiștii ne învățau că dușmanul de clasă nu doarme. Aiurea! El doarme liniștit. El și țăranul, iar eu, cum nu am clasă pe care să o pot dușmăni, m-am făcut țăran și am și eu o problemă in campania asta de care mă impiedic peste tot.
Îmi trebuie o greblă de metal, că aia de plastic (progresul, ce să-i faci) nu adună ca lumea și a început să crească iarba și ar trebui adunate uscăturile. Azi încerc la Dedeman. Mai știi?

7 gânduri despre „Preferințele mele și semnificația lor (părere personală)

  1. Am peste 25 de ani de țărânizare, n-am călcat pe greblă să aflu că-i zice greblă, știam că-i zice astfel fără să am obârșii rurale, dar am învățat că alegerea sculelor de lucrat și întreținut pământul nu este…foaie verde. Pentru adunat gunoaie, crengi uscate, este nevoie de o greblă de metal care nu are dinții ascuțiți. Pentru adunat frunze sunt acum greble speciale din metal. Pentru lucrat grădina de flori si de legume, grebla poate sa aibă dinții mai ascuțiți.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

